Pengumuman

Tuesday, August 19, 2008

Rupa-Rupanya Agenda Daily Pro Umno!

(Dari Emel)

Aku meminati Agenda Daily sebab beritanya yang updated. Dalam melaporkan berita ia tidak begitu condong kepada mana-mana fahaman. Ia aku lihat telus berbanding dengan akhbar web 'perdana' yang lain. Minatku bertambah apabila Agenda Daily menganjurkan debat antara DSAI dan Menteri Penerangan, Shabery. Jadi, aku selalu ternanti-nanti sentuhannya yang memaparkan berita-berita panas yang telus. Aku percaya apa yang disampaikannya. Dan memang itulah prinsipnyapun... Suatu hari aku melihat artikel yang menyatakan tidak puas hatinya kepada DSAI. Tulisan wartawan itu agak memihak dan ada rasa dendam kepada DSAI. Bermula dari itu aku lihat laporan Agenda Daily lebih memihak kepada kerajaan. Hari ini, aku membuat sedikit penyelidikan siapakah di belakang Agenda Daily. Sah! Ia adalah Pro -UMNO. Patutlah ia kena serang oleh DSAI... Ingatlah Agenda Daily, kembalilah kepada prinsip mu. Laporlah berita dengan adil. Kalau orang macam akupun boleh rasa tidak senang dan melabelkan anda Pro-UMNO, orang lain yang lebih terkedepan apatah lagi. Masa depan anda sama dengan akhbar Pro-Kerajaan yang mengampu. Rakyat tidak suka dengan laporanmu kini. Kepuasasn seorang wartawan apabila dapat mendedahkan penyelewengan, dapat membuat liputan yang membela marhaen, tapi sekiranya anda mempunyai kepentingan dengan penindas rakyat, UMNO, maka anda akan dibenci oleh masyarakat pembaca yang rata-ratanya inginkan kebenaran.

Jiwa Suci.

No comments: